Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chatbot postavený na umělých neuronových sítích
Červíček, Petr ; Novotný, Ondřej (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá implementací chatbota pomocí neuronových sítí. Využívá Long short term memory networks, které slouží k zapamatování dlouhodobých závislostí. Chatbot byl implementován v jazyce Python s nadstavbou Keras a je založen na principu sequence-to-sequence. Po implementaci byl chatbot testován pomocí metriky BLEU a dále předložen několika uživatelům ke konverzování. Pro lepší pochopení chatbotů je v této bakalářské práci taktéž popsána historie chatbotů a dán jednoduchý popis použitých technologií.
Modelování emocí v komunikačním agentu
Sivák, Martin ; Černocký, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problémy existujících komunikačních agentů a možnostmi jejich vylepšení. Hlavní důraz je kladen na schopnosti porozumění přirozenému jazyku a modelování emocí během konverzace. Ve druhé čísti je také představena implementace založená na prezentovaných poznatcích, včetně experimentálního vyhodnocení úspěšnosti.
Pragmatic analysis of humorous air traffic control conversation exchanges
Doležal, Jakub ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Sučková, Magda (vedoucí práce)
The thesis studies the occurrence of humour in air traffic control (ATC) conversation exchanges and aims at answering the questions of its occurrence in such strictly professional discourse and finding patterns in it. This is done though pragmatic analysis for which theoretical background is provided in the first part of the thesis. Phenomenon of humour is discussed according to Attardo (1994), and its three main theories are presented: incongruity, superiority, and release (Raskin 1985). Division is established between different instances of humour: canned and conversational jokes (Attardo, 1994) and externally humorous situations. Grice’s (1975) Cooperative Principle (CP) and its Maxims is described in detail and is related to humour. Focus is on the transgressions of the CP: mainly violation, flouting and infringing. Attardo’s (1990) scheme of understanding a joke is adopted and modified for conversational humour. After introduction of ATC language, the analyses follow. Each consists of four parts: technical circumstances, humorous scheme, CP perspective, and theory of humour. The analysed conversations are divided into two groups: internally humorous and externally humorous. The first are further divided based on the use of a specific shared knowledge of the external world and the second based on the theory better explaining them: superiority or incongruity. With the focus on the internally humorous, the abilities and personality of the ‘humourist’ are proposed as crucial for the occurrence of humour with the main intention being to create more relaxed atmosphere (corresponding to the release theory of humour).
Human-like conversations with Digital Personas: Conversational strategies that support mutual understanding
Kunc, Benjamín ; Šipošová, Barbora (vedoucí práce) ; Nováková Schöffelová, Miroslava (oponent)
Komunikace je kolaborativní proces, a proto vyžaduje, aby si komunikující vytvořili tzv common ground - předpoklad, že si vzájemně rozumí na dostatečné úrovni (Clark, 1996). Virtuální agenti využívající umělou inteligencí, kteří používají přirozený jazyk ke komunikaci s lidmi v poslední době přitahují pozornost široké veřejnosti i odborníků. Jejich rozvoj umožňuje lidem zadávat virtuálním agentům složitější úkoly, založených na samotném procesu konverzace, a využívají se mimo jiné v oblastech vzdělávání, zdravotnictví nebo duševního zdraví. Schonpst porozumět přirozenému jazyku se sice u virtuálních agentů stále zlepšuje, jejich schopnost plnit komplexní samostatné úkoly (vedení polostrukturovaných rozhovorů, mentorování, koučování apod.) je však stále omezena nedostatečností jejich komunikačních schopností, a tak si nejlépe vedou spíše v krátkých, doménově specifických rozhovorech (Drouin et al., 2022). Cílem této diplomové práce bylo: 1) vytvořit experimentální rámec určený pro krátký (5minutový) sociální hlasový chat mezi lidmi a virtuálními agenty, který by umožnil experimentálně manipulovat s různými konverzačními strategiemi; 2) navrhnout první sadu konverzačních strategií pro vzájemné porozumění a navrhnout vhodné sebehodnotící a behaviorální metriky pro měření dopadu strategií na pocity...
Diskurz sociální sítě se zaměřením na virtuální komunitu Facebook
Lešková, Zuzana ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diskurz sociální sítě se zaměřením na virtuální komunitu Facebook - Abstrakt Rigorózní práce "Diskurz sociální sítě se zaměřením na virtuální komunitu Facebook" zasazuje problematiku sociální sítě do širších historických i společenských souvislostí a uchopuje diskurz na jeho kontextuální rovině. Při konkrétním studiu diskurzu potom tato práce vychází z rozmanitého spektra perspektiv a zkoumá jednotlivé virtuální interakce v jejich tématické i konverzační rovině.
Pragmatic analysis of humorous air traffic control conversation exchanges
Doležal, Jakub ; Zmrzlá, Petra (oponent) ; Sučková, Magda (vedoucí práce)
The thesis studies the occurrence of humour in air traffic control (ATC) conversation exchanges and aims at answering the questions of its occurrence in such strictly professional discourse and finding patterns in it. This is done though pragmatic analysis for which theoretical background is provided in the first part of the thesis. Phenomenon of humour is discussed according to Attardo (1994), and its three main theories are presented: incongruity, superiority, and release (Raskin 1985). Division is established between different instances of humour: canned and conversational jokes (Attardo, 1994) and externally humorous situations. Grice’s (1975) Cooperative Principle (CP) and its Maxims is described in detail and is related to humour. Focus is on the transgressions of the CP: mainly violation, flouting and infringing. Attardo’s (1990) scheme of understanding a joke is adopted and modified for conversational humour. After introduction of ATC language, the analyses follow. Each consists of four parts: technical circumstances, humorous scheme, CP perspective, and theory of humour. The analysed conversations are divided into two groups: internally humorous and externally humorous. The first are further divided based on the use of a specific shared knowledge of the external world and the second based on the theory better explaining them: superiority or incongruity. With the focus on the internally humorous, the abilities and personality of the ‘humourist’ are proposed as crucial for the occurrence of humour with the main intention being to create more relaxed atmosphere (corresponding to the release theory of humour).
Chatbot postavený na umělých neuronových sítích
Červíček, Petr ; Novotný, Ondřej (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá implementací chatbota pomocí neuronových sítí. Využívá Long short term memory networks, které slouží k zapamatování dlouhodobých závislostí. Chatbot byl implementován v jazyce Python s nadstavbou Keras a je založen na principu sequence-to-sequence. Po implementaci byl chatbot testován pomocí metriky BLEU a dále předložen několika uživatelům ke konverzování. Pro lepší pochopení chatbotů je v této bakalářské práci taktéž popsána historie chatbotů a dán jednoduchý popis použitých technologií.
Diskurz sociální sítě se zaměřením na virtuální komunitu Facebook
Lešková, Zuzana ; Kraus, Jiří (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diskurz sociální sítě se zaměřením na virtuální komunitu Facebook - Abstrakt Rigorózní práce "Diskurz sociální sítě se zaměřením na virtuální komunitu Facebook" zasazuje problematiku sociální sítě do širších historických i společenských souvislostí a uchopuje diskurz na jeho kontextuální rovině. Při konkrétním studiu diskurzu potom tato práce vychází z rozmanitého spektra perspektiv a zkoumá jednotlivé virtuální interakce v jejich tématické i konverzační rovině.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.